syskonhelg i göteborg - dag ett

Blogg.se bygger som tidigare sagt om sin databas så att ladda upp bilder har inte varit det lättaste, men eftersom detta är som en dagbok för mig och syskonhelgen var toppen så vill jag definitivt uppdatera om det ändå. Tidigare skrivet om helgen finns att läsa här.
 
Efter Lisa tagit hem storvinsten (priset var äran att ha spöat skiten ur mina bröder) på femkampen åkte vi tillbaka till deras lägenhet och tog en powernap. Väldigt skönt men en väldigt dålig idé ytligt sett. Efter att ha sovit med utsläppt hår tre gånger (natt, buss och powernap) var mitt hår lika ruffsigt som medlemmarna i Simpor och grodfötter. Men det är fördelen med bröder, de älskar mig hur jag än ser ut. (Däremot vill de inte alltid synas med mig, men det är en annan femma) Hur som haver, middag!
 
Vi åkte till Mañana, en tapasrestaurang i Majorna. Så god mat! Verkligen, allt var gott. Till och med baconlindade dadlar var gott! Även om jag vägrade testa det till en början. Vi drack sangria, vin och sedan whiskey (alla utom jag det vill säga). Jag måste förresten maila dem om deras vin, det var nog det godaste röda jag druckit på länge. Står överst på inköpslistan på Systemet den 14'e.
Mina fina bror och hans fästmö Lisa. (Nä jag kommer inte att sluta säga det förens det blir fru.Och då kommer jag att tjata fru istället. Så stolt lillasyster!)
Baltzar med hans dessert.
Ja desserten var viktig, så pass viktig att han skulle ta en bild (först efter han smakat som ni kanske ser). Bordet breve fick in den innan vi beställt och Fredrik och Baltzar satt och drömde om den hela middagen. Och ja, den var supergod sa dem. Jag åt äppelpaj med vaniljglass, proppmätt efter 1/3. De sista tuggorna var ren vilja, så gott var det.
Efter middagen åkte vi till och drack margaritas på Puta Madre, en 20-tals inspirerad mexikansk restaurang. "En hyllning till den mexikanska bordellmamman 1918" Så häftigt ställe! Servitriserna hade fjädrar i håret, de spelade musik från 20-talet och hela stället var inrett efter den stilen. Jag älskar sånt. Och nej, våga inte tipsa mig om Ebbas fik i stan nu. Det 50-tals cafeet är en förolämpning mot återkonstruktioner av en svunnen tidsepok. Jag avskyr Ebbas fik.
Sleten men väldigt lycklig tjej.
Mina bröder. Behövs nog ingen kommentar om hur fint de två leker med varandra. Hur jag mådde dagen efter min 18års fest talar för sig själv. Jag ser fram emot Johans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0