syskonhelg i göteborg - dag ett liseberg

Så NU gick det äntligen att ladda upp bilder igen.

Jag/mina bröder har tagit en hel drös med bilder från helgen så jag lägger upp ett par av de här, dag ett liseberg, dag ett kvällen och dag två minigolf. First out: Liseberg.
 
Ja föga förvånande åkte vi till de gröna kaninernas land (det stod mellan det och Universeum.. min motvilja till Universeum kan vi ta en annan dag). Jag älskar ju Lisberg. Mer än vad jag älskar min egen mamma nästan. Visste ni förresten att man kan köpa säsongskort där? Inträde + åkband hela sommaren. Hade jag bott där hade jag spenderat all min tid där. Vadå jobba och umgås? Jag kan åka Balder hela dagarna!
 
Hur som haver, vi körde femkamp på lördagen. Alla mot varandra. Fantastiskt roligt. Väldigt mycket fusk dock.
Baltzar och jag tävlade mot varandra i första grenen "lasta bananer till containern". Fick väl storstryk här antar jag. Men till mitt försvar skall det tilläggas att det var fel på min skopa. Typ. Ja den gick inte till höger hur mycket jag än skrek på den. Uppenbarligen har någon pillat på den.
Fredrik valde sedan skytte där killarna tog hem poängen. Dock var Lisa rätt nära på att slå dem om jag inte minns helt fel (vilket inte spelar någon roll om jag gör, min blogg = diktatur och begränsad yttrandefrihet för alla andra) och var duktig. Ja även här kom jag ju då sist. Fel på geväret så klart.
Kammade hem en andra plats när vi körde slå ner vedkubbarna. Herr och fröken Göteborg körde på taktiken att slå lite överallt och hoppas på det bästa. Det gav dem en delad tredjeplats. Det var väl ungefär här vi bestämde oss för att det var dags för en öl-paus istället.
Stilig grabb dricker bärrrrts. (Hahaha, såg bakgrunden först nu) Det ansågs även här vara väldigt lämpligt att ta en liten fernet för min del "för att lindra baksmällan" så att säga. Ja den jag hade den dagen då alltså, inte i förebyggande syfte. Men om det funkar, let me know!
De två följande grenarna var slå ner clowner med bollar (delad tredjeplats för min del) och kasta frisbee i en jukebox. Här tog jag nog hem en andra plats om jag inte minns helt fel. Dock hjälpte det inte mig för slutresultatet då jag förlorade ändå och fick ta skammen att krama om en kanin (aningen det eller åka "uppskjutet" Smågrodorna tillsammans med ett gäng femåringar). Skall tilläggas nu att det var Baltzar som räknade poänglistan. Jag säger inte att han fuskade, jag säger bara att.. helt ärligt, det var något fel på min bananskopa!
På väg mot AtmosFear (Europas högsta frittfall om jag inte minns fel, men som sagt min blogg = diktatur, det jag säger är sant) passade Fredrik på att vinna två kilo kexchoklad. Eller schexchoklad som de säger. (Ja men vad ska jag göra åt det? Vi är släkt. Lite överseende får man ha med dem där..)
 
Baltzar och jag uppe i AtmosFear. Kan inte direkt påstå att jag var så kaxig väl där uppe, men kul var det i alla fall! Men halvvägs ner ville jag inte riktigt vara med längre men uppenbarligen får man inte gå av där. Borde vara skyltat om det kan man tycka. Ledsen för kladdet över, men var inte direkt helfräsch efter fyra timmars sömn och baksmälla på det. Nej tack.
Nöjd kille på väg hem. Poängställning: Lisa 1a plats, Baltzar 2a, Fredrik 3e och jag.. ja jag kom sist.
 
Hade hur kul som helst! Femkamp - ja tack!

Kommentarer
Postat av: Lisebergskaninen

Jag har hört att Fredrik dominerade nåt styggt på skyttet...

2012-07-03 @ 09:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0