Tips från coachen: Hur man gör britterna F-Ö-R-B-A-N-N-A-D-E

Igår, på väg hem från välgörenhets-flyga-drake-aktivitets-tjottahejset, frågade Jennifer (kines) mig om det är populärt med heltäckade mattor i Sverige. Jag svarade "No, I've never seen it back home. It's so tacky."
 
Alltså..
 
HELVETE! 

Jag trodde att Amy och Ian skulle klappa till mig. På fullaste allvar. Dissa inte en britts inredning säger jag bara. Hell breaks loose!
 
Det spelade ingen roll hur många gånger jag bad om ursäkt och sa att vi borde byta samtalsämne, de vägrade släppa det. Till slut fick jag nog av deras lättkränkthet (helt ärligt, skaffa lite perspektiv för fan) och slutade be om ursäkt. Var till och med på vippen att säga "My parents could afford it, i'm sorry yours couldn't" när hon sa att trägolv är för dyrt.
 
Nån måtta får det vara på folks problem.
 
Ps, till mitt försvar skall det även tilläggas att jag var den första Jennifer frågade om heltäckningsmattor, så jag visste inte ens som att Amy och Ian hade det. Jag trodde det var en fördom vi hade om britternas dåliga smak..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tacksam att dina kusiner inte kan svenska...

Svar: Tänkte på det också, så jag skickade en kopia + google translate till dem! Kram
None None

2013-03-17 @ 15:18:05
URL: http://hejjaemma.se
Postat av: Anonym Mamma

E´du go´eller ..... (5st)

2013-03-23 @ 15:37:21
URL: http://hejjaemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0