Tiger fyller 3 år!

Idag har yngsta småttingen i huset fyllt 3 år. Så vi har käkat tårta (yeay!), ätit lunch (Pekinganka, hurra!) och tatt en tur i The Olympic Park. Det var en väldigt mysig dag i sin helhet men jag hade kanske förväntat mig lite mer buller och bång, a la svensk födelsedag, när någon fyller år. Fast sen så kanske det inte passar att supa en treåring under bordet när farmor och farfar speciellt kommit hit för att fira en. Men vänta bara tills han fyller fyra, då jäklar!

Födelsedagsbarnet. Är dock lite tveksam på om han verkligen förstod att han fyllde år. Han såg mest förvirrad ut hela tiden fast nöjd över (den sedvanliga) uppmärksamheten.
Kul grej förresten.. Youwen frågade om jag ville testa groda, och självklart ville jag det. Hann ta ungefär en halv tugga innan jag kände hur munnen höll på att bränna sönder. Emma: OMG, thats really spicy! Youwen: No not very spicy, a little spicy. Emma: NO! THATS REALLY SPICY! *tre minuters andnöd* (Börjar se ett mönster i de maträtterna som Youwen vill att jag ska prova..)
Tiger fick förresten Thomas The Train's kompis Henry av mig i födelsedaspresent. Det är ett rent under att jag lyckades hitta det, leksaker till pojkar (genus existerar inte här, så därav mitt könande i letandet efter en present) är verkligen vidrigt. Jag ville ha en snäll och rolig leksak och inget jäkla vapen (mitt förakt mot föräldrar som köper pistoler och vapen till sina barn (läs: pojkar) kan vi ta en annan gång) eller en blaffig bil med massa eld och skit på. Till slut hittade jag i alla fall min kära Henry (Tiger ÄLSKAR Thomas The Train och har redan det blå och gula loket) som snällt fick följa med hem i väskan. Väl hemma insåg jag dock att Henry spelar en väldigt jobbig och lång truddelutt så fort man kommer åt den bakre röda knappen, så Youwen fick pilla ut batterierna.
 
Men jag tror inte att Tiger led något vidare över Henry's brist på musik, han har lekt med tåget hela dagen och har lika kul ändå. Win win med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0