"This used to be Mao's bedroom. Or some other guy's. No wait, this was his wife's! Or maybe someone else's.."

Igår hade jag och Francesca en turistdag ute i solen. Tack Beijing för vädret ♥
 
Vi promenerade från Chongwenmen till Den Förbjudna Staden och fortsatte sedan till Beiha Park. Tog fyra timmar totalt men det är en bra runda (Tina tog mig och pappa på samma, plus lite till..)
 
Jag gick all in i min roll som guide, för med en ai yi som är kines (Tina) så tycker man ju att något borde man kunna.  Men efter att ha ändrat Mao's sovrum för femte gången, sagt fel namn på "The Imperial Garden", påstått att danskarna nog hade ett finger med i spelet på Japans intrång trots allt, samt gått vilse.. så förlorade jag Francesca någonstans på vägen.
 
Äsch, vi njöt av solen istället och tyckte att det kändes som sommar.
 
Dagens guide. 
Jag sa till Francesca att hon skulle ha bekväma skor och kläder som funkar att gå i. Hon tog det väldigt bokstavligt (annars är hon väldigt fashion nämligen) och blev lagom förvånad (läs: besviken) när hon såg mig i vanliga kläder.
Jag ÄLSKAR denna bilden. Francesca: I LOOK LIKE I'M CHINESE! 
Mörkt, långt, fint hår och 1,58 m. Ja, hon smälter in rätt bra här ;-)
 
Nästa fredag ska vi fortsätta till hutongerna, men då tar vi subway till Beihai Park och går till fots efter det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0