Stunder av ren och skär lycka

Sen jag flyttade hit till Beijing och lämnade mitt gamla liv bakom mig, har jag knappt längtat hem. Det är en konstig känsla, och ännu konstigare att säga det det högt, men så är det. Jag längtar inte hem. Jag saknar vissa speciella personer (familj och nära vänner) men jag har inget större behov av att ha de nära just nu för jag vet exakt vart jag har dem, både fysikt och känslomässigt, och det är min trygghet.
 
Tanken på "Man flyttar inte till andra sidan jordklotet utan att längta hem" har hela tiden funnits med så därför har jag också tänkt att det kanske är mitt undermedvetna som inte låter mig känna efter hur jobbigt det egentligen är här och hur mycket jag längtar hem. För det ska ju vara jobbigt. Och så är det inte det.
 
För jag är lycklig här.
 
Mitt liv hemma var inte dåligt, verkligen inte, men det var inte heller något speciellt. Ofta kan jag blicka tillbaka och känna som om jag gick på autopilot. Äta, jobba, sova. Äta, jobba, sova. Om och om igen. Jag var aldrig (nåja) olycklig, men jag var sällan genuint lycklig. Livet var bara väldigt alldagligt och saknade mening eftersom jag inte hade något mål med det.
 
Här.. det är så annorlunda. Här kommer jag på mig själv med att gå med världens leende längs gatan, här vill jag hitta på mer och här har jag vänner som utmanar mig och får mig att känna att jag faktiskt utvecklas. Här tänker jag mer. Det låter galet och flummigt, men lever man på autopilot så tänker man inte heller. Man bara följer.
 
Igår, på väg hem från Rachel och tjejerna, så kom jag på mig själv med att le för mig själv igen och känna ren och skär lycka. Min host family är fantastisk, jag har bra vänner, jag har träffat nya människor från hela världen och JAG ÄR I KINA. Hur galet är inte det? Jag känner folk från England, Ecuador, Tyskland, Pakistan, Frankrike och jag bor tillsammans med kineser. Vad är chansen att något sådant hade hänt i mitt gamla liv, i Sverige? För guds skull, jag har till och med lärt mig hur man tvättar. Fatta förändringen här.
 
Med det sagt, så är jag även fullt medveten om att jag aldrig hade kunnat göra något sådant här, hur bra det än må vara här, utan min familj och vänner där hemma. Det är som jag skrev ovan, jag har inget behov av att ha de nära just nu, för min trygghet är att jag vet exakt vart jag har dem, även om vi inte är tillsammans just nu. ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Blir så lycklig när jag läser detta Emma, du är värd att må såhär! (Önskar dock att du var hemma ibland) <3

Svar: Visst är jag? ;) Hade dock varit en aningens lyckligare om du hade varit här med mig. Finns inga andra knäppgökar här! <3
None None

2013-03-10 @ 18:31:41
Postat av: Baltzar

Jaha, då blev man bölig på jobb nu.. Saknar dig syrran, men vill inte du kommer hem fören du känner dig 100% färdig, om du någonsin kommer att göra det! Då är det bättre att jag kommer till dig! :)

Älskar dig, kram!

Svar: Hahaha, fina lilla du. Jag saknar dig med, och oroa dig inte. Jag kommer hem. (Men inte på ett bra tag!)
Älskar dig med, Kram
None None

2013-03-12 @ 09:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0