Jodå, pannkakor går hem även i Kina

När jag först kom till Kina så frågade Jenny mig om svensk mat och om jag kan laga något. Räknar man bort mina kunskaper inom havregrynsgröt (som ingen annan än jag själv vill äta), förmågan att koka ägg, tortellini och göra pasta rouge (pasta med ketchup) så är mina skills i köket.. eh.. bristfälliga, om man säger så.
 
Men! 
 
Det finns en rätt jag är rätt grym på att göra, och det är pannkakor. Så efter mycket om och men, lyckades jag producera ett par även här. Jag hade ingen riktig stekspade eller skål, ingen visp (fick använda två pinnar) och jag brände smöret, men jäklar vad gott det blev ändå!
 
Ps, var tvungen att googla översättning på bowl för jag kunde inte för mitt liv komma på vad det hette på svenska. SKÅL! (Börjar förlora mitt modersmål..)
 
 
Till och med mormor kines gillade mina pannkakor!
 
Sylten köpte vi förresten på IKEA, hyffsat svensk känsla på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0