Jag undervisar ett geni

Alltså Jenny.. förutom att vara världens finaste och mest underbara unge, så är hon så jäkla smart. Varje kväll mån-tors så har vi en timmes lektion i engelska, där vi läser från en bok + gör tillhörande uppgifter i ca 30 minuter och sen så har vi fri lektion då lär oss nya ord. Nästan varje kväll slås jag av hur väl hon lär sig använda nya ord samt hur duktig hon är på att läsa för hennes unga ålder.
 
Ikväll så testade jag nytt, en kombination av grammatik och läs. Skrev ut några meningar, ganska så långa, och sen klippte jag ut ord för ord som hon sedan fick sätta ihop till en korrekt mening.
 
Kanske inte verkar vara så svårt, men för en sjuåring som inte ens börjat med liknande i skolan, att sätta ihop en lång mening och dessutom på så kort tid som hon gjorde när hon väl förstått uppgiften.. Ja, jag är imponerad. (Hennes mamma också, som var så jäkla stolt hon var när jag berättade!)
 
Enjoy mitt geni till elev, in action liksom. (Dock uppenbarligen läsandes och inte påhittade-meningar-ihoppusslandes)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0