Det hårfina problemet

Innan jag flyttade hit så klippte jag mig snabbt och enkelt (vad jag förbannar min snålhet i efterhand) nere på GA hos en random frisör som förstörde mitt hår totalt. Jag gav fria tyglar att klippa bort allt slitet (rök ca 6-7 cm eftersom jag då inte klippt mig på ett halvår) samt grönt ljus för uppklippt. (Vilket jag inte vet varför, för jag tycker egentligen att uppklippt är skitfult och bara passar på folk med jättetunt hår) Ett litet problem bara. Hen delade upp mitt hår i två lager kan man säga, där övre lagret är ca 2-3 cm kortare än det undre, vilket man kan se väldigt tydligt då hen klippt det rakt av. Plattar jag håret syns det inte, men har jag det lockigt, vilket jag i princip alltid har, så ser det ut som om jag har en peruk på och glömt stoppa upp håret under.
 
Har stört mig på det sen dag ett men tänkt att det är för att jag inte är van vid det kortare, men varje jäkla morgon lägger jag cirka tjugo minuter på håret och det blir aldrig bra. Innan gjorde jag aldrig det. (Förutom vid special occasions, då kan jag lätt lägga en timme på att få de perfekta lockarna) I vanliga fall tar mitt hår cirka fem minuter att fixa. Jag sover alltid med fläta och vaknar med håret så här:
 
 
sen drar jag en locktång på de främsta lockarna som flätan inte fångat upp och hårsprayar och då ser det ut så här:
 
 
..och voila! Klart. Fem min. Tops.
 
Så nu ska jag klippa helvetet igen. Vilket jag har dratt mig för eftersom jag inte vill göra det värre, men jag måste göra något åt kråkboet nu. Kommer väl bli lite kortare än till axlarna hade jag tänkt, måste få bort allt det som den förra frisören gjorde fel. Åh jag saknar mitt gamla hår, mitt gamla fina och superenkla-att-fixa-men-ändå-skitsnygga hår. Jävla skitfrisör!
 
Ps, ja, jag inser att jag precis skrivit ett helt inlägg om mitt hår och att jag ska till frisören.
Psps, men fatta hur lite problem jag har just nu om detta är mitt största!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0