Girls night @ Rachels place

Igår hade vi "Girls night" hos Rachel med middag, snacks, té, vin och hela köret. Dock blev det ingen film för ja, vi snackade bort kvällen istället ;-)
 
Steph (från Ecuador) och Marica (från Tyskland) gjorde oss också sällskap. Vilket jag tyckte var JÄTTEkul för då kunde jag äntligen öva på min tyska. Vilken i princip är obefintlig och gav Marica många skratt. But hey, man kan inte vara bäst på allt.
 
Kvällen var i alla fall väldigt mysig och ett skönt avbrott i au pair vardagen. Bara att få dricka vin och snacka oviktigt strunt är som medicin för själen ibland.
 
Francesca fick äran att inviga min termos för att stilla sitt te beroende (själv drack jag ur en en skål för där fanns inga muggar) (vinet drack vi ur pappmuggar som vi sedan hittade) och jag passade på att föreviga denna heliga stund. 
Rachel vägrade vara med på bild trots att jag insisterade på att hon kommer att bli superkändis i Sverige om hon bara visade sitt vackra ansikte. Här ser ni i alla fall en del av vårt snacks förråd. "Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram.."
 
Alla utom Francesca har engelska som sitt andra språk och talar därmed med olika dialekter också. Rachel har bott ett år i Kanada så när jag umgås med henne får jag alltid en "wannabe american accent". Samma sak händer när jag umgås med Francesca, då lägger jag till med en "want to be brittish accent" och det är den som hänger kvar längst. När jag träffade båda två tillsammans igår.. ja då blev det ett mellanting. Efter lite gliringar från Rachels håll (jag gör det  faktiskt inte med flit, jag vänder kappan efter vinden omedvetet) så la jag till med en bred svensk accent istället. "Do jo tink datt diss yss änny bätter? Bejkås aj kän spiik lajk diss all najt iff jo wahnt to!"
 
Efter det fick jag prata precis hur jag ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0