Det blir en dag på IKEA

Fröken Sverige har varit på IKEA idag tillsammans med Fru Kina och Fru Kinas svägerska samt Fru Kinas svägerskas vidriga unge (har nog aldrig träffat på en mer bortskämd, elak och dum unge i hela mitt liv). Vi skulle egentligen bara köpa knäckebröd till mig, men ja, ni vet ju själva hur det slutar när man bara ska köpa på IKEA. Vi kom hem med två päroncider, två nötchokladkakor, tre rullar knäckebröd, en krukväxt, en kruka, en skål och en bokhylla. Så mycket för bara.
 
Det var lite kö till IKEA idag. En fin liten kringla med människor väntade på att få komma in i varuhuset, men det tog inte så lång tid faktiskt. En kvart kanske. Kineserna borde vara världsmästare på att köa vid det här laget (ja förutom på tunnelbanan då alltså, där är det störst kommer först) för innan OS i Beijing så inörde de kö-dagar. Skämtar inte. Alla skulle lära sig köa inför OS. 
Effektiv shopping ledde som sagt till att jag blev en bokhylla rikare. Ett litet problem bara. Kom liksom på lite så här i efterhand att jag är helt värdelös på att sätta ihop IKEA möbler. (Framtida rumskompis/pojkvän kommer dock vara ett proffs på det, jag ska sätta-ihop-IKEA-möbler-jaga) Så efter lite svordomar, försök till telepati (mamma fick du mitt meddelande om att du ska komma hit och hjälpa mig?) så började jag, väldigt sakta, sätta ihop hyllan. Och efter lite fler svordomar, samt hjälp av Liu (tror mitt meddelande kan ha gått förbi mamma och landat hos henne istället) så fick vi ihop hyllhelvetean.
TA-DA! Rätt bra gjort va? Sen att den vinglar lite tycker jag inte gör så mycket, det skapar bara spänning i vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0