En helt vanlig dag helt enkelt

Utöver smärra missöden tack vare förvirring (läs om det i näst inlägg) så har det varit en väldigt bra dag. Jag har fått en ny kompis, Rachel, som är från Ecuador. Hon är jättetrevlig, talar perfekt engelska (till skillnad från mig just nu som talar kinesengelska) och har inget emot att jag pratar heeeela tiden. Ja, jag har ju gått nästan en hel dag utan att träffa någon annan än kineser. Förstå hur mycket prat jag sitter inne på då.
 
Åkte till en super market efter att jag ätit lunch med Rachel och Javaria (Rachel är au pair och Javaria jobbar på förmedlingen) som ligger i närheten tillsammans med mamma Liu och Jenny. För att ni ska förstå hur det är.. tänk er ICA Maxi. Dubblera det och släng in lite kineser här och var. Ett under att de ens hittar vad de vill ha, jag kunde inte ens hitta till mjölkdisken.
 
Precis där man kommer in säljer de mini-sköldpaddor. Svenne-Emma stod i flera minuter, totalt fascinerad över att det säljs om ingenting här. Ska väl inte sticka under stolen med att jag gärna ville ha en, vilket även mamman frågade men av någon outgrundlig anledning tackade jag nej. För djurens rättigheter? Nej jag visste bara inte vad de äter så jag måste hitta mat först, sen ska jag ha en Skalman.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0