På jakt efter Ice Lights uppe i bergen - pt 1

Igår åkte jag, Liu, Jenny, Jennys kompis + hennes mamma och övrig familj upp till bergen för att se Ice Lights. Det skulle bara ta en halvtimme att köra dit. Och tja, det gjorde det ju. Efter första timmen. Så det blev en rätt lång dag för min del eftersom innan dess hade jag mött upp An, en annan au pair, för lunch och sedan åkt till förmedlingen för att avsluta min "training".
 
Hur som haver, efter att ha kört "i en halvtimme" kom vi fram till första stoppet där vi skulle äta middag. Stället var väl inte helt godkänt av Livsmedelsverket om man säger så, så det blev en rätt annorlunda middag med en hel del "spännande" rätter. 
 
 
Först kom något som påminde om mandelkubb och sedan vaktelägg, så jag tänkte att detta kunda bli rätt hyfsat ändå. Sen bar de in tofu, efter tofu, efter tofu.. och där i mellan kyckling blandat med lite fötter och ett huvud eller två (se bild nedan) och fiskmage. Jag hade dock oturen att redan hunnit plocka upp magen med mina pinnar, så när de väl berättade vad det var hade jag inget val än att ta en tugga.Jag bet försiktigt i ena änden, kände konsistensen och eh ja.. la ner det på tallriken igen. Jag må vara precis hur löjlig som helst, fegis, tönt, ja what ever, men jag äter inte något som har samma konsistens som min egen tunga och där man måste bit/riva loss för att få i sig en bit. Icke. Min egen mage var på väg upp istället för fiskens som skulle ner.
 
 
Tips från coachen: Jag tänkte strategiskt. Röda bönor som ändå är rätt gott (har jag upptäckt här) funkar i små mängder men mättar bra, så jag slevade in en hel massa i matluckan och sköljde ner med te. Samma sak med tofun (ja den smakar lika illa oavsett om de tillagar den med tomatsås, vitlök eller annat, same same) så den slank ner till slut också. Och ja, så fortsatte jag tills jag ansåg att jag ätit tillräckligt mycket för att inte vara otrevlig. Win win. Eller ja, kanske inte för den som ville ha en extra mandelkubb för den försvann ner i magen rätt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0