På jakt efter Ice Lights uppe i bergen - pt 2

Efter den spännande middagen begav vi oss ut till bilarna igen för att åka vidare. Klockan hade då blivit rätt så mycket och kylan värre. Jag var väldigt dumt klädd för kvällens äventyr eftersom jag bara hade jeans nertill. Visserligen hade jag inga långkalsonger hemma ändå, but still, dumt klädd. När vi väl var framme var kylan för mig nästan outhärdlig, jag skakade som ett asplöv. Linne, långtröja, tjock jacka, halsduk + mössa och vantar, jeans och varma uggs = värdelöst. Efter tio minuter ute i kylan hade jag inte längre någon känsel i mina ben.
 
Det komiska med att denna svenska "vikingen" inte tål kylan här är att kineserna själva inte har något problem med kylan. Jenny sprang runt i tjocka strumpbyxor och bara jacka utan att frysa och samma har jag sett bland många andra kineser.
 
Men strunt i det, jag frös och det var vidrigt men! - att se byn med Ice Lights var definitvt värt det. Bilderna gör inte byn rättvisa tyvärr, det var så otroligt häftigt att se. Har ni någonsin vägarna förbi Beijing, åk dit!
 
Uppe i bergen hade de gjort den kinesiska muren av lyktor, med torn och allt! Tyvärr syns det inte så bra, men det var otroligt mäktigt att se och precis till höger om detta fanns tre kinesiska tecken i rött som såg ut som lava.
 
Jenny och jag utanför ingången. Hon fick sig både en och en annan stelfrusen kram av mig.
Här tänkte jag först göra det klassiak v'et som alla asiater tycks göra på bild men sen insåg jag att jag hade vantar på mig.. så det blev en hej-här-står-jag-framför-en-drakbåt-och-hänger.
Hittade den "svenska pandan" även här.
Denna bilden är numera min bakgrundsbild på telefonen. Så himla fin!
 
När vi sen kom hem strax efter tolvtiden var jag så stelfrusen att jag var tvungen att ta en varm dusch för att få upp temperaturen igen. Liu sprang under tiden upp på övervåningen och försökte sätta ihop ett extra element till mitt rum men jag fick så dåligt samvete då att jag tackade nej. Istället köpte hon ett par gråa långkalsonger till mig idag. För ett par dagar sedan frågade hon nämligen vilken min favoritfärg på kläder är och jag svarade vitt, beige, grått och orange. Så hon letade länge idag innan hon slutligen hittade ett par i grått. Ni anar inte hur bra jag har det här. ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, vad skoj att läsa alla dina inlägg, de bara ramlade in på fb idag:) du verkar ju trivas bra och familjen verkar ju hur skön som helst! Tycker du är så modig som gör denna resan Emma! Tänk vad mycket du går uppleva! Ha det så bra! Kram <3

2013-01-28 @ 22:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0