Och självklart hann vi med lite shopping också

Föga förvånande, eller hur?
 
Tina tog oss till en mindre känd marknad, med det sagt var det fortfarande mycket turister där (vi lyckades springa in i samma nyfikna svenskar som tjuvlyssnade på oss på Starbucks i lördags, och som gladeligen gjorde samma idag) men mest svenskar. Marknaden var som ett stort köpcentrum på fem våningar, som sålde alltifrån jackor, till underkläder, skinnjackor, väskor, jeans och barnkläder mm. Kända märken blandat med kinesiska varor. Jag fick en Monclear jacka, självklart i äkta. Och bara för 380 kr! Det kanske låter lite skumt, men försäljaren lovade att det var äkta. Blev även erbjuden en Birkin väska för 120 kr men kände att det inte riktigt var min färg så jag hoppade.
 
(Inte direkt världens grannaste bild på mig men jag var helt slutkörd när bilden togs. Och den skulle egentligen inte upp på bloggen, tog den för att se hur färgen ser ut på bild, men är för lat för att ta en ny. Ni får helt enkelt ursäkta)
..Skämt å sido, jag är i de fejkade märkenas land och jag älskar det.
 
Jackan tog oss dock några timmar att hitta. Direkt när vi kom in testade jag en riktigt snygg modell, men jag gillade inte färgen, så vi fortsatte. Sen gillade jag inte fickorna på nästa, pälsen på den tredje, fel längd på den fjärde, för liten på den femte, för.. ja ni fattar. Men efter många timmars letande, så hittade vi till slut min jacka. För jag gav upp och köpte den första jag hade testat. (Det är ett under att varken Tina eller pappa gav mig en smäll)
 
Tänkte lägga upp lite bilder på shoppingen men det tar en evighet att ladda upp så det får bli en annan dag i så fall. Köpte även ett par pyjamas byxor, sovshorts, en halsduk och en sjal. Ja så mycket mer orkade/hann vi inte efter letandet efter min jacka, men jag känner på mig att jag kommer att åka dit snart igen haha.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nice! Fanns där inga PJ? Hur känns det efter att ha flyttat in hos familjen? Och att din pappa snart ska lämna? Saknar dig!!

Svar: Nej det får tydligen inte säljas några i Kina :( Blev väl litta besviken men den jag har nu är i alla fall varm. Och äkta som sagt ;) Flyttade in hos familjen igår, det gick riktigt bra! Sängen är STENHÅRD (tydligen sover alla familjer på sänger som känns som cement..) och likaså kudden men jag vänjer mig. Annars får jag besöka herr kamprads lilla varuhus.
Att pappa ska åka känns jättejobbigt. Har ju inte saknat Sverige och mitt "gamla" liv alltför mycket när han varit här, det har ju känts som semester, men när han åker försvinner även min svenska trygghet. Så eeh ja, blir kanske en och en annan tår ikväll igen.
Men jag saknar dig med :( Skicka din mail så att jag får höra lite mer om sambolivet och hurvida Niclas hanterar fröken morgonrock.
None None

2013-01-22 @ 09:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0