Jag tror att jag har en grej för väskor..

Träffade Tina och åt lunch häromdagen, och eh ja.. vi avslutade vår dejt med att shoppa lite. Men jag behövde faktiskt en ny väska så det är rättfärdigat. Min PL13-påse har ingen dragkedja (nej Baltzar, du kommer aldrig att få tillbaka den) så det är väldigt lätt för ficktjuvarna att ta plånboken.
 
Så jag tänkte så här. En ny väska med dragkedja. Plus en mindre väska. Och en plånbok när jag ändå är igång. Och ett par skinnhandskar. Lite Michael Kors, lite Hermés och så lite Louis Vuitton. Allt äkta så klart och det enbart för 240 kr!
 
 
Nja, okej det är inte så att jag gladeligen springer runt i fejkade varor (hur äkta försäljaren nu än må bedyra att de är) (även om jag tycker det är rätt kul) så hade jag inte haft något emot att fortsätta handla på H&M även här. Det är bara det att jag får ingenting här för 240 kr om jag inte köper fejkat på marknaderna. True story. Annars är det svindyrt. Så jag köper fejk istället. Sen att det är fina grejer och äkta läder (jo det har jag testat så det är äkta där i alla fall) gör mig inget direkt.
 
Fast någon Balenciaga blir det inte. Min första ska vara the real shit, och då menar jag inte bara lädret.
 

Kommentarer
Postat av: Margareta Anderssson Cristensen

Jag köpte en Gucci-väska när jag var i Beijing 2007. Pris 25 kr! Men jag använde den aldrig här hemma. Kändes inte riktigt OK. Men dina väskor sår verkligt fina ut!

Svar: Jag känner likadant, har aldrig annars köpt fejk men här är det de enda jag har råd med. Tack!
None None

2013-02-03 @ 14:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0