Hej då från mig på ett tag!

Om ni inte hör ifrån mig på ett par dagar nu så är det för att jag åker.. bort. 
 
Vi ska fira nyår tillsammans med pappans familj och jag vet inte riktigt vart det är vi ska. (Big surprise huh?) Men jag vet att det tar fyra timmar med fast train och att de inte talar mandarin där, så den pyttelilla kinesiskan jag kan kommer alltså att vara helt värdelös där. Det är bra att veta.
 
Annat som kan vara bra att veta är om det finns internet där. Och det vet jag inte. Men jag har en massa filmer på min dator (+ två säsonger till av Mad Men, wiiho!) och en halvt utläst bok, så skulle jag bli överdrivet ensam där och inte kunna prata med mina föräldrar så har jag det i alla fall.
 
Ett annat alternativ kan ju vara att umgås med familjen och deras släkt. Men det är bara om datorn kraschar, boken försvinner och det inte finns någon annan utväg. Har liksom inte kommit hela vägen till Kina för att umgås med kineser. Dock verkar utbudet av vita (helst svenskar så klart) vara kärvt..
 
 
Det här med att packa är väl inte min starkaste sida, men vi ska faktiskt vara borta i 16 dagar så det kräver en hel del. Och hälften av den lånade rosa väskan är tjocktröjor! De tar väldigt stor plats. I den svarta övre är det mer kläder (vägrar frysa mer nu), den nedre är min dator och den röda påsen innehåller mat. Två paket kex, två paket knäckebröd och en påse havregryn. Vet att det är töntigt att ta med mig egen mat, men det går bara inte att äta deras frukost direkt på morgonen (de äter samma som lunch och middag..) och kexen är för min magkattarr. 
 
 
Ps, har tidsinställt ett inlägg till lite senare idag, så dyker det upp så vet ni varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0