På upptäcktsfärd i Beijing

Hej och hå vad jag har gått idag. Nästan två timmar totalt tror jag, med en hel del stopp för att orientera mig. Vilket i efterhand kan ha varit lite onödigt, för visst jag kan läsa en karta och jag vet vart jag skulle på kartan, men jag visste inte vart jag var  på kartan. Men jag har ett fantastiskt lokalsinne utomlands (jo faktiskt, men inte i Sverige) så jag hittade ändå.
 
 
Här höfta jag lite med höger och vänster, jag mindes ju att Tina sagt att jag skulle svänga, men inte åt vilket håll. Så jag chansade på vänster.
 
Och poff! - så var jag här. (Och med poff! - så menar jag efter ytterligare femton minuters gång)
 
Där inne hittade jag The Hunger Games trilogin, för 148 kr. Sen blev det nästan en upprepning av någons olycka på ett visst internet cafe i Ao Nang. 
 
Krisen avfärdad, titta vad jag hittade! Fyra våningar av Forever 21. Galet billigt här, hittade en jättefin stickad tröja för 149 kr, men med mina dubbla lager kläder (trodde ju att det skulle vara kallt ute) så hade jag ingen lust att testa. Men alltså, kära detaljhandel, oroa er inte, jag kommer tillbaka. (Dock måste jag hålla mig borta från våning 2 för där finns en massa docksöta klänningar som jag älskar och eh, ja, jag är snart 21 år. Inte 12 år.)
 
Knallade vidare efter ett stopp på McDonalds (té och en brownie, äter inte bara Big Mac här faktiskt) så hittade jag denna lilla charmiga gatan. Funderar på att lura med mig Rachel hit på lördag.
 
Efter detta.. knallade jag vidare innan jag insåg att klockan redan hade hunnit bli fem och jag skulle vara hemma om en timme. Så det var allt min upptäcksfärd hade att erbjuda idag.
 
But stay tuned liksom, jag har ett år kvar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0