"Om ni hittar vårt bortsprungna au pair, vänligen kontakta oss snarast. Hon talar ingen kinesiska."

Varje dag går jag ut och går en sväng för att fördriva tiden, och ibland för att svänga förbi KFC och få lite mat i magen. (Har en enkel regel, blir jag inte mätt till lunch vågar jag inte chansa på att middagen funkar med min mage så då äter jag KFC. Är lunchen däremot kompatibel med mina smaklökar och jag blir mätt kan jag hålla mig resten av dagen)
 
Brukar knalla iväg så där vid tre tiden, ibland senare, men jag är alltid tillbaka innan klockan sex. Förutom idag.
 
Idag glömde jag bort tiden och släpade benen efter mig, så jag kom hem en 15-20 minuter senare än vanligt. När jag var nästan hemma möttes jag av en väldigt orolig Youwen. De hade tydligen försökt ringa mig flera gånger utan att komma fram (min telefon lever sitt egna liv här) så därför hade han och Liu börjat köra runt i området för att hitta mig.
 
Jag blev lite förvånad för jag trodde inte att det är farligt för mig att gå runt här ensam, och det är det inte heller, men de var oroliga att jag gått vilse och inte skulle hitta hem i mörkret. Vilket är en rätt befogad rädsla med tanke på att jag inte talar kinesiska och inte heller vet vart de bor. Farfar kines ville ringa polisen och farmor kines var så lättad när jag kom tillbaka att hon tog sig ett järn. 
 
Kan se det framför mig hur de ringer polisen och ska beskriva mig. "She's wearing a beige jacket. And she has yellow hair. Yes, she is white." 10 minuter senare hittar de mig på KFC med munnen full av nuggets. "Whaaaat!?"
 
Nu ska jag få en lapp där det står vart min uppfinnare skall vända sig om jag springer bort igen. Precis som jag har i Beijing.
 
Till mitt försvar vill jag bara säga att det inte var mörkt när jag kom hem. Det hade börjat skymma pyttelite bara. Sen att det blir kolsvart på tio minuter kunde väl inte jag veta!

Kommentarer
Postat av: Baltzar

Tar sig ett järn för att lugna nerverna.. haha!

2013-02-13 @ 13:59:20
Postat av: fred

Känns som att farmor kines ligger i riskzonen för alkolism efter ditt år i Kinaland ;)

Du e grym sis <3

Svar: Hahaha, blev inte det minsta förvånad att du låg bakom den kommentaren ;)
Tack! <3
None None

2013-02-13 @ 14:17:21
Postat av: Amanda

Hej!
Med vilket företag/organisation åkte du som au pair?

Svar: Jag är anställd hos Earlybird au pair, men helt ärligt så hade jag nog inte rekommenderat de till någon annan. Det finns en del andra förmedlingar som jag tror gör ett bättre jobb än vad dessa gör.
None None

2013-02-13 @ 15:58:31
Postat av: Amanda

Vilka då tillexempel? :)

Svar: Testa googla chinese au pair agency, hittade denna sidan där http://www.joytripaupair.com/2011/06/07/hallo-welt/ men jag har inte kollat så noga. Jag vet att resten av tjejerna som jobbar för Earlybird är nöjda, men jag hade förväntat mig mer av dem. Är du sugen på att jobba som au pair här? Du kan maila mig isf på [email protected] . Är lättare att prata fritt där nämligen.
None None

2013-02-14 @ 13:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0