Mina galna ungar

Eftersom Tiger konsekvent vägrar vara med på bild om inte hans mamma är i närheten, tänkte jag att jag spelar in ett videoklipp med både honom och Jenny istället. Spelas för övrigt självklart in i mitt rum, uppenbarligen så finns det ingen annanstans i huset de kan hänga. De bara måste upp i min säng, sitta i min garderob eller släpa med sig sina leksaker in hit hela tiden. (Fast egentligen tycker jag det är rätt kul, förutom leksaksdelen. Det suger.)
 
 
Blev lite förvånad när jag filmade över att Tiger också började apa sig, det är annars rätt typikt Jenny. Så fort jag ger minsta lilla uppmärksamhet till Tiger kommer hon alltid skrikandes "EMMA SEE ME!". Eller får honom att börja gråta,  hon är en riktig liten retsticka. Väldigt lik mig själv när jag var liten alltså.
 
Dock kan man kanske tänka när man ser det här att de skriker så mycket för att de är uppspelta. I wish. De skriker varje dag, dygnet runt, hela tiden. Verkar vara rätt typiskt för barnen här faktiskt. Och jag är den enda som får huvudvärk av det. Jag börjar tro att kineserna är immuna mot högt ljud. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hörru,hur hittade du detta au pairjobb? är själv intresserad av att åka till kina och jobba som au pair och skulle behöva en bra sida om du kan tipsa om någon :) för övrigt en bra blogg!

Svar: Vad kul att du funderar på att jobba här! Min historia är rätt enkel, skedde på en ren slump faktiskt. Kom i kontakt med en familj på greataupair.com och blev sedan kontaktad av Early Bird Au Pair. Det är den förmedlingen jag jobbar för nu. Handen på hjärtat kan jag inte rekommendera dem alls, om jag var du hade jag sökt vidare efter annan förmedling. Google är din bästa vän i det här fallet, testa au pair + china och se vad du hittar. Har du några andra frågor kan du maila mig, [email protected] . Hjälper gärna till om jag kan :)
None None

2013-02-15 @ 17:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0