Män som näthatar kvinnor

Sätter paus idag i bloggandet om mitt liv i Kina. Jag vill att varenda en som trillar in på min blogg ska se denna videon om män som näthatar kvinnor.
 
Jag är feminist och jag tycker att genus är otroligt intressant och världsomväldande, men jag tycker att det känns som att uppfinna hjulet varenda gång jag ska förklara orsaken och användandet av hen, varenda gång jag ska förklara konsekvensen av att uppfostra sina pojkar i blått och flickor i rosa och varenda gång jag ens nämner femnist få höra "manshatare". Det är ingenting i jämförelse mot vad kvinnor inom media får stå ut med. Näthatet mot kvinnor som cirkulerar på facebook, flashback och i kommentarsfälten på bloggar är otroligt stort, och så vidrigt. Detta är bara en liten del av det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0