Kinesernas jävla hittepå

"Kul" grej däremot om middagen; lammrätten. Som de flesta vet så äter jag inte lamm, jag tål helt enkelt inte smaken. Jag har försökt äta flera gånger, men det funkar inte. Det vill bara inte ner. Förutom ikväll.
 
Youwen tror nämligen att det här med lamm bara är något jag hittat på, eller att jag bara inte smakat rätt lamm, så han sa till mig att jag skulle testa en bit när tallriken kom in.
 
Emma: What is it?
Youwen: I'll tell you after, just try!
Emma: Is it dog?
Youwen: Haha, no, just try.
*Tar en lagom stor bit, fortfarande övertygad om att det är hund, stoppar i munnen och tar första tuggan..*
Emma tänker: Detta smakar.. vänta.. vad är detta?.. åh gud.. åh fy fan.. det är.. det måste vara.. åh gud.. det är lamm.
*Youwen och hans kompis sitter och tittar nyfiket på mig, väntar in reaktionen*
Emmas samvete: Svälj.
Emmas hjärna: Spotta ut.
Emmas samvete: Det är oförskämt, svälj.
Emmas hjärna: Fuck det, SPOTTA UT!
Emmas samvete: Spottar du ut så blir det inga Oreos ikväll.
Emmas hjärna: ..Svälj.
 
Tugga, klökas, tugga, klökas, skölja ner med vatten, halsa cola, torka ögonen.
 
Nej, kan inte påstå att Youwen och hans kompis skrattade efter det. Jag trodde faktiskt ett tag där att jag skulle kräkas.
Youwen hade väldigt dåligt samvete efter det (med all rätt!). Kommer aldrig mer testa något han vägrar säga vad det är för något. (Det positiva med det är att nu kommer han inte försöka lura i mig det mer igen i alla fall.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0