God morgon Sverige

Och god eftermiddag Kina!
 
 
Lugn dag idag (big surprise huh?) som startade med att Jenny och Tiger kom inrusandes hos mig imorse. Klockan kvart över åtta. (Vill inte påstå att jag önskade livet ur dem då, däremot kanske en liten önskan om att de skulle försvinna, långt långt bort..) 
 
Tiger var först in och sprang runt ropandes "Emma didi, Emma didi", sen kom Jenny och baserade ut att jag skulle upp NU! - för något om moster och faster, kusin, hund, granne eller ja vad det nu var. Vid det laget drog jag täcket över huvudet och ville försvinna. Men lik förbannat vägrade de ge upp, så till slut hade jag inget val än att erkänna mig besegrad och röra mig från min varma säng. 
 
Det var allt jag hade att rapportera so far. Som sagt, luuuuugn dag.
 
Emma didi betyder förresten Emma syster. Det är rätt gulligt när han gör det. Störigt på morgonen, men fortfarande gulligt. Stavningen har jag inte en aning om för övrigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

didi betyder lille-/yngre bror...?

Svar: My bad, jiějie är storasyster, det uttalas didi. Men didi är lillebror och stavas också så.
None None

2013-02-15 @ 17:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0