Fröken lat ska på upptäcktsfärd

Igår skulle jag egentligen åkt in till stan för att testa en ny rutt på tunnelbanan (jag hoppas på att kunna korta av min färd med 30-40 min) men kass planering och en stor dos lathet ledde till att jag spenderade hela dagen i soffan läsandes. I två och en halv vecka har jag beklagat mig över att jag inte har något att göra, att det inte finns något att göra, och när jag väl är tillbaka i Beijing.. så gör jag ingenting.
 
Så idag ska jag testa den nya rutten på tunnelbanan, äta lunch ute, se om jag kan hitta till Wangfujing (lyxdelen av Beijing) från Chongwenmen (enda platsen jag känner till)  och gå till bokaffären som min ai yi Tina tipsade om. Kolla i affärer, leta upp Sephora och köpa en mascara, gå en massa och även se om jag kan hitta till parken som jag och Rachel ska till på lördag. 
 
Med tanke på att det inte regnar vänner över en här (lonely, i am so lonely) och Rachel är ledig först på lördag, så får jag passa på att njuta av mitt eget sällskap istället. Och Adele, Beyoncé, Lady Gaga, Avicii och David Guetta mfl. Vi är sjuuuukt tajta ska ni veta. Typ så här tajta:
 

Kommentarer
Postat av: Baltzar

Köp en systemkamera och utforska Beijing genom kameran också! Blir roligare och får dig att "hitta" de där små guldkornen i storstaden. Hoppas du mår bra!

Kramar

Svar: En kamera här kostar lika mycket som i Sverige, men du kan få en för halva priset om du inte har något emot att den går sönder under första sight seeingen. ;-)
Kram!
None None

2013-02-21 @ 11:07:52
Postat av: Camilla

Låter skoj! Jobbar du inte?? Kram

Svar: Det var det! Lägger upp ett inlägg om det senare idag :) Börjar inte förrän nästa vecka på måndag, ungarna har inte börjat skolan ännu. Kram
None None

2013-02-21 @ 12:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0