Det här med vätskeersättning i kylans land var kanske inte en så dum idé trots allt

Mådde inte helt hundra igår så det är därför jag inte skrev något. Börjar bli uttorkad tror jag, för vattnet här är inte helt hundra. Deras vatten i kranen går inte att dricka, men om du kokar det först ska det inte vara några problem. Om du inte är utlänning med en krånglig mage det vill säga. Vattnet smakar tvi (eftersmaken är bara blää) så jag har försökt undvika att dricka det så gott det går, men vätska måste jag få i mig och all deras mat lagas även med detta vattnet. Det resulterade ganska snabbt i att jag blev dålig. 
 
Men vi har köpt hem två dunkar á 4 liter vatten till mig nu, så jag bokstavligt talat häller i mig vatten nu för att komma ikapp. Annars så mår jag faktiskt bra, är lite trött idag och blev snabbt anfådd efter att jag hjälpt till att städa så jag fick bara ta mitt eget rum. (Vore synd att klaga nu)
 
Mormodern och Liu är hela tiden på mig om att jag klär mig för kallt, så nu har jag både sjal och hood på mig. För omväxlingens skull så fryser jag i alla fall inte! (Vilket jag inte gjorde innan heller, för inomhus här är det jättevarmt, men så länge de är glada är jag glad)

Kommentarer
Postat av: Pia

Skönt att höra att du börjat lyssna på goda råd!
Kram Mamma

Svar: Vem sa att man inte kan lära en gammal hund sitta? ;)Kram
None None

2013-02-04 @ 12:08:20
URL: http://hejjaemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0