"Du hade kunnat åka till USA istället och dricka cola"

Igår åkte vi till Lius föräldrars hemstad ute på vischan för att spendera fyra dagar där. Idag åkte vi hem igen.
 
Det gick helt enkelt inte. Det fanns ingen värme i huset (fick ha en 'inomhus jacka' + sova fullt påklädd), ingen möjlighet till dusch och jag skulle aldrig få gå ut ensam under dessa fyra dagarna på grund av kidnappningsrisk. (Fördomen med att alla vita har pengar) Jag hade alltså varit helt isolerad, utan värme och ingen hygien.Hade jag bara haft någon att prata med och inte varit så jädrans ensam så hade det kanske gått, men som det är nu.. nej, det gick bara inte. Bröt ihop totalt när jag skulle säga till Liu att jag ville tillbaka.
 
Med det sagt.. så eh ja.. jag är lite ledsen just nu. Kulturskillnaderna tog helt enkelt ut sin rätt om man säger så. Det är liiiite jobbigt för tillfället även om vi är tillbaka och jag saknar mina föräldrar väldigt mycket. 
 
Men det är som pappa sa, jag hade kunnat göra det enkelt för mig och åkt som au pair till USA och druckit cola istället.  Alla hade förstått vad jag sa, maten hade varit samma och min största motgång hade varit saknaden till mina föräldrar. Nu åkte jag till Kina istället och tja, här är det annorlunda och det tar tid att vänja sig.
 
Fast nästa snorunge som filmar mig i smyg bara för att han aldrig sett någon vit förut åker på en smäll. Så fort jag har lärt mig kinesiska och kan försvara handlingen det vill säga.
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du är bara bäst - och tuff!

Svar: Älskar dig pappa lilla <3
None None

2013-02-12 @ 18:17:06
Postat av: Madeleine

Du är inte en sån som ger upp!

Svar: Känns som så ibland men nä, fan har jag åkt hela vägen hit kan jag lika gärna bli kvar ;)
None None

2013-02-12 @ 18:41:01
Postat av: Mamma

Det är tufft just nu - men det är du med. Det här klarar du, snart är du tillbaka i Beijing och kan börja ta tag i din nya vardag.

Svar: Tack mamma <3
None None

2013-02-12 @ 18:55:28
URL: http://hejjaemma.se
Postat av: Felicia

Jag förstår om mycket är kämpigt i Kina men jag tycker du gjorde helt rätt som valde en utmaning framför den lätta vägen. Jag håller dessutom helt med föregående talare om att du är en riktig tuffing och jag tror att allt kommer kännas bättre så snart du kommer tillbaka till Bejing :) kram

Svar: Åh fina du! Tack <3 Saknar dig här borta!
None None

2013-02-12 @ 23:24:39
URL: http://feliciaellinor.webblogg.se
Postat av: Baltzar

Du är betydligt mycket modigare än vad alla dina syskon är Emma och jag är övertygad om att när du kommer tillbaka till Beijing så kommer du njuta än mer än tidigare. Se det som en upplevelse och försök omvandla dina motgångar till något positivt, du vet ju med säkerhet eftersom du har erfarenhet av det nu att du aldrig tänker åka ut på vischan igen om inte ett Hilton eller Sheraton finns i närheten (Hör med pappa & mamma, de sponsrar säkert gladeligen ;) )

Åka till USA kan vi göra närsomhelst, Cola är inte så gott som det låter, hamburgare har du ätit förr, för tjocka människor är något man ser i alla vädersträck man vänder på huvudet, Jay-Z finns på spotify/mp3/youtube oavsett, frihetsgudinnan står kvar..
Däremot! Äta hund, katt, fågel, maskar och annat exotiskt får man inte varje dag. Sova i minusgrader leder till mer skinn på näsan, deras energi och läskprodukter är nyttigare (ialf vad jag läst), tekniken är 100år framåt i tiden (när det kommer till storstäder), de har ett språk ingen förstår.. Jag menar, vem skulle inte vilja hamna i en situation där det känns som att man är "ensam mot världen"?? Är det någon som klarar en sån utmaning så är det DU! Det är någon märklig gen du ärvt genom Pappa som ingen av oss andra fått ta del av. Jag kallar det fusk. Se det som din största egenskap för success i livet!

Älskar dig och tycker du är supertuff som gör det du gör. Saknar dig och vill att du ska veta att vi alla endast är ett Skype-samtal bort. Eller "Whatsapp" som jag ännu inte lyckats ladda hem ännu :S

Kramar, Din storebror

Svar: Hahaha, åh vad jag skratta när jag läste din kommentar. (Det behövdes verkligen) Fast vi äter varken hund, katt eller mask här ;) Hoppas du får ner whatsapp snart så att jag kan få höra av dig lite oftare. Saknar dig en massa! Kram
None None

2013-02-13 @ 10:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0