Bästa kvällen på väldigt länge

Gott folk, jag har en stor nyhet att meddela. Ikväll har jag.. *trumvirvel*
 
ÄTIT MIG MÄTT! 
 
Yes, ni läste rätt. Äntligen säger jag bara! Sedan vi kommit hit har jag inte varit mätt en endaste gång, maten har bara inte funkat. Men ikväll.. mums! 
 
Vi åkte till en restaurang mitt i.. ja vart vi nu är någonstans.. som hade en jättefin utsikt över stan. (Denna staden har bra mycket mer att erbjuda än vad jag har sett uppenbarligen) Vi åt middag i ett privat rum, och vilken middag det var. Överdriver inte om jag säger att det kan vara bland det bästa jag ätit i hela mitt liv. Så galet gott! 
 
 
Detta var min favoriträtt, biff med någon sjukt god krydda. Borde bett om receptet egentligen. Två tallrikar till höger var det stekt svamp i något som påminnde om brunsås, sedan lamm (återkommer strax till den maträtten) sedan glasnudlar, anka, och broccoli. Som jag åt. "Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram.." Fick sedan in en skaldjursnudelsoppa (borde inte det vara två ord egentligen?) som var pricken över i, men då var jag redan så mätt så jag kunde knappt få i mig något mer.
 
Kvällen avslutades med fyrverkerier! Jag var rätt nöjd då, kineserna kan sina grejer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0