"Jo du förstår, Emma är lite efterbliven.."

Sen någon vecka sedan har jag börjat retas med Jenny varje gång hon försöker lära mig något på kinesiska. Det är suuuuuuper kul för hon förstår verkligen inte att jag enbart gör mig till.
 
Jenny: Máogèn (毛茛).
Emma: Jaogen.
Jenny: No, it's mao - gen.
Emma: jao - men.
Jenny: No!! MAO!
Emma: Mao.
Jenny: Gen!
Emma: Gen.
Jenny: Maogen!
Emma: Jenhao!
 
Och så blir hon tvärsur efter ett tag, eller så ger hon upp och börjar prata om något annat. Ja, detta tills för några dagar sedan då hennes mamma hörde det, gapskratta, och förklarade för Jenny. Nu tycker Jenny att det är jättekul också.
 
Så nu har jag en känsla av att Lius förklaring var "Jo du förstår, Emma är lite efterbliven, svenskar är det. Ja du har ju sett hur hon klär sig, med klänningar som slutar ovanför knäet och allt. Hon är helt enkelt lite dum i huvet, men vi måste vara snäll mot henne så när hon inte förstår, bara börja skratta så blir hon glad."
 
Emma - den efterblivna au pairen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0