Jenny är dottern min pappa aldrig fick (i klädväg)

I slutet av mina lektioner i engelska med Jenny så brukar vi gå in på mitt rum och så får hon namnge mina kläder, smycken och saker. Dels för att det är roligare än att titta på ritade bilder, dels för att jag inte kan rita, och dels för att jag samtidigt kan röja upp i garderoben när vi ändå är igång.
 
Idag gick vi igenom mina kläder, vilket gick.. eh.. bra.
 
Emma: Whats this?
*håller upp en skjorta*
Jenny: It's.. a.. hm.. shi.. shirt!
Emma: Yes, very good. And this?
*håller upp en klänning*
Jenny: It's a.. wait..
*går fram, håller klänningen mot mina ben, tittar missnöjt*
Jenny: It's a top?
Emma: No it's a dress Jenny.
Jenny: No it's not, it doesn't go under your knees!
 
Tror fan på att hon skulle gadda ihop sig med pappa. Ungjävel!
 
Får nog ha en lektion i garderoben imorgon igen, idag blev det ingen bra vikning och städning. Kanske till och med borde lära Jenny hur man röjer upp i en garderob, fast på engelska. Ja, så blir det. Bra med barn!
Trackback
RSS 2.0