Hangzhuo - dag två

På dag två av vår weekend tilläts jag sova till klockan halv sju, då en överenergisk sjuåring sedan stod och bankade på dörren och ropade "Emma, wake up!" och när fröken Sverige sedan behagade att öppna dörren tittar hon fundersamt på mig och utbrister "You not happy?". Och man ba.. döööööööö. Jag fick en skön tupplur i taxin upp till téfälten istället.
 
Jo, téfälften som sagt. Det vart dagens destination. Trist väder med lite duggregn men naturen.. jepp, lika vackert som gårdagen fast på ett helt annat sätt. Vi kom först till delen där de har små caféer och man kan köpa hiskeligt dyrt té, och jag och Jenny väntade in Liu och hennes vän medans de tog bilder på varandra, överallt, och fortsatte sedan upp på fälten. Lite var och här fanns det lite djupare bäckar som man fick balansera på stenar för att komma över, och jag tackade min lyckliga stjärna varje gång jag lyckades ta mig över utan att trilla i. (Jenny hade nämligen inte samma tur och fick gå i blöta skor resten av dagen)
 
Gör som gårdagen och kör på ett bildregn. 
 
Paraply 1 och paraply 2. 
Ett av ställena där det serverades té.
En liten gubbe som "tillverkar" téet. Jäklar vad han rörde runt, snabbt gick det också.
Ett av många fält som fanns där téet växte.
Téplockning på G.
Efter en halvtimmes promenerande kom vi ut ur delen med téfälften och fortsatte igenom parken. Här är en av bäckarna som man fick korsa, balanserades på stenarna. Såg en tjej i min ålder senare som gjorde det i högklackat. Kanske inte hade varit mitt första val (eller sista) men vill man vara fin får man lida pin. Eller hur var det nu?
Åh, halvvägs ut ur parken så stötte vi på ett bröllopspar som precis skulle ta sina bilder! Nu är det svårt att se, men tjejen var så otroligt vacker. Hennes man är ganska så lång, kanske 180 cm, och hon är ändå nästn två huvud kortare än vad han är. Såg sedan när hon lyfte klänningen att hon hade på sig över en decimeter höga platåskor. Så helan och halvan med andra ord!
Efter parken tog vi en taxi till en liten lokal restaurang, åt lunch och åkte sedan vidare tillsammans med Lius kompis Suzanns kompis (ni hänger med va?) och gick runt på och tittade på blommfälten. 
Blommfälten var de väldigt stolta över, och talade väldigt gott om, så jag knep mun om de likadana fält vi har hemma i Sverige några minuters gång från mitt hus.
Blommbeskådning i all ära, men efter några timmar ute i kylan (och framförallt för Jenny med blöta skor) så begav vi oss hemåt, tog en tupplur och åkte sedan och käkade middag på en riktigt fin restaurang. Bilden ovan är däcket där vi åt (fast vi satt i eget rum med stora panoramafönster) och bilden över är utsikten från vårt rum. Inte helt tokigt va? (Ännu bättre var toaletterna där, sing hallelujah för västerländsk toa, toapapper, tvål och nya fräscha handdukar till varje gäst. Jag var i toaletternas himmelrike!) (Ja jag har varit i Kina för länge om jag jublar över toalettens standard)
En liten del av maten. Ja jag vet, man skall ta bilder innan man äter och inte efter man ätit upp, men i min värld är själva delen med en middag att äta den, inte dokumentera den. 
Fast här hann jag före! (Fick min soppa före alla andra, så hade hyffs nog att vänt in deras men inte att lämna telefonen i väskan) Soppa i pumpa! Fantastiskt gott och väldigt mättande trots den lilla storleken.
 
Efter middagen gick vi hem genom stan, Liu och Suzann arm i arm och jag och Jenny hand i hand. (Hålla hand är väldigt underskattat, det är en ren fröjd att både Tiger och Jenny mer än gärna gör det) ♥

Kommentarer
Postat av: Catrine Lundgren

Släkten från Norrland följer sysslingen. Jag, Catrine läser din blogg så gott som dagligen med stort nöje. Va rädd om dig. Kram

Svar: Åh vad kul att höra!! Hälsa hela familjen från mig! (Hälsa hela Norrland när du ändå är igång, framförallt era goa grannar) Massa kramar <3
None None

2013-04-09 @ 18:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0