Hangzhou - dag 1

Ett ord summerar Hangzhou rätt bra:
HeltFantastisktVackertNästanSomAttVaraIEnSagaOchDetVarUnderbart.
 
Ja ett ord. 
 
Hotellet Liu hade bokat var jättefint, och jag fick ett eget rum. Egentligen var det tänkt att jag skulle dela rum med Lius kompis Suzann och Liu skulle sova med Jenny, men Suzann insåg efter någon minut på rummet att det inte var så käckt att dela rum med någon som inte kan kinesiska när man själv inte talar egenelska, så hon bytte till Lius rum istället. Då var det meningen att Jenny skulle sova med mig istället, men Jenny insåg framåt kvällen att hon ville sova med sin mamma.. så jag fick sova själv. Inte helt tokigt. Tips från coachen: lär er inte språk, så får ni eget rum!
 
I alla fall, vi kom fram vid elvatiden på förmiddagen, checkade in på hotellet och begav oss direkt till parken vid sjön.. som jag inte har en aning om vad den heter. Men det var superfint i alla fall! Hela staden är väldigt fin, mycket natur, vackra byggnader och med solen på.. ja då blir det hela ännu bättre.
 
Kör ett bildregn helt enkelt så får ni se själva.
 
På väg till parken. Jag älskar att alla gör det kända V'et här, vet ändå aldrig hur jag ska posera på bild så vågen för asiaternas lösning.
Funkar inte V'et kan man istället posera med liten kines.
Jag börjar undra hur många bilder Liu egentligen tar varje dag, för varje ställe vi stannade på (här i kön till båten) så tog hon en bild på Jenny och sen tog Lius kompis en bild på Liu själv, och sedan en på Liu och Jenny tillsammans. Ja de säger ju att en bild säger mer än tusen ord, så denna dagen lär de aldrig glömma!
On the boat. Var rätt tacksam att de inte körde den sedvanliga tryck-på-så-många-du-bara-kan stilen utan istället lät alla få varsin sittplats, och sen fick de sista tjugo stå utanför i solen. 
Jag köpte en blomsterkrans och satte på huet'. Alla andra tjejer sprang runt med likadana och jag fick lite midsommarkänsla över det hela. Eller ja, alla är väl att överdriva. Men om vi tar bort hälften av alla som inte hade det så hade hälften av oss det i alla fall!
Jag hittade ett ställe där alla gick med mustasch och höga armar.
Jag vet, jag vet, jag är världens sämsta bloggerska. Börja äta på glassen innan jag tar en bild på den.. fy och skam. (Ännu värre är att jag inte heller la ut den på instagram med femton #-tags)
Efter glassen tog vi båten tillbaka till fastlandet igen och gick vidare till en annan park. Om förra parken var vacker, så var denna magisk. Hela omgivningen.. ja, det är nog något jag aldrig kommer att få se igen. (Dimman är för övrigt fejk. De hade rökmaskiner under bron.)
Kul grej förresten. Jag blev fotograferad i smyg vart jag än gick, och ännu värre blev det när jag satte kransen på huet',(en man i en turisgrupp slutade till och med upp att fotografera naturen och tog bara bilder på mig istället, sen försvann gruppen och han hann inte ta fler bilder på naturen, helt galet!) men när jag väl stod still och mitt sällskap skulle ta en bild.. ja då bildades det en hel grupp bakom som passade på. Sjukaste jag varit med om!
Vi avslutade sedan kvällen på en jättemysig och fin restaurang som tydligen ska vara väldigt känd där. Först på plats eller något i den stilen. Gott var det i alla fall! 
Utsikten från vår plats. Yes, vi satt ute och åt. Förstå hur varmt och vårigt det var? ♥
Åååh, kalla Beijing..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0