En dag kringströvande i hutongerna

I fredags var första dagen av riktigt, underbar, alldeles perfekt vår. Beijings första riktiga vårdag. ♥
 
Jag spenderade den på stan tillsammans med Francesca och Amy, och vi gick till hutongerna som jag lovat att ta Francesca till så många gånger. Ja, jag har haft lite svårt att hitta dit trots mitt superlokalsinne (men helt ärligt, fattar ni hur stort Beijing är eller??) men denna gången lyckades vi (jag) hitta rätt station på tunnelbanan. (Vilket var Beihai North, komiskt med tanke på att jag letade efter en station norr om Beihai Park men aldrig hittade någon först..)
 
Vi strövade egentligen mest bara runt, kikade i coola butiker, åt från olika stånd, jag köpte nya solglasögon och sen fikade vi på Starbucks. (Där de hade en västerländsk toa till Francescas stora lycka. Det är ett under att hon överlevt sina två månader här utan.)
 
Jag har nästan inga bilder från dagen, dessa tre är de enda som gick igenom censuren. Min censur alltså.
 
Amy och jag åt något jag inte är helt säker på vad det var. Typ friterad deg med bläckfisk i eller något, och så ketchup och majonäs på det. Det var bland det godaste jag har ätit i hela mitt liv!
Tillåt mig att introducera.. *trumvirvel* Francesca! (igen) och..
..Amy! (helt ny) Amy är då alltså min nya kompis här. Jag älskar att säga det, det känns som om jag är fem år. Hon är sjuk i huvet', precis som jag, så vi är en bra match trots allt. Dessutom är hon ännu bättre än vad jag är på att pruta (få förunnat) och så har hon en ugn i sitt hus så att jag och Francesca kan få baka, så det gillar vi. Ja, här utnyttjar vi våra vänner till fullo!
 
Som Francesca sa när vi var hos Amy:
"I'm so glad we've made friends with Amy and Rachel. We can bake cookies at Amy's place and have sleep overs at Rachel's. We've got it all sorted out!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0