rövhattar och andra idioter

Jag talade med en rövhatt till polis idag. Ja, inte av den anledningen att hen var polis alltså, utan för att hen är en rövhatt som hade budat och vunnit en av mina auktioner på Tradera och sedan hade ångrat sig och ville inte betala för det. Och tja då ringer jag upp för att konfrontera hen varpå ryktet bekräftas att även idioter får bli poliser.
 
Emma: Men alltså lilla vän, ett bud är ju bindande.
Hen: Ja men så får du inte tala till mig.
Emma: Tala till dig hur då?
Hen: Du får inte kalla mig lilla vän.
Emma: Nehe, varför inte det?
Hen: Jag är faktiskt polis.
*tystnad'
Emma: ..Och?
Hen: Jag har lagen på min sida.
 
Man ba' jaha, och jag är arbetslös? Ser inte riktigt sambandet. Vi kom inte så långt efter det. Kan inte hjälpa det, men jag har så svårt att resonera med idioter eller förstå deras syn på saken. Fast tydligen får man inte kalla de för idioter heller. Blir ett jävla liv då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0