min dag so far

Efter jobbet mötte jag upp Frida i stan för fika och skvaller. Och lite catching up från midsommar. Råder fortfarande en del frågetecken kring den kvällen. På tok för mycket alkohol, på tok för lite filmande. En vilsen Landskronabo (Madeleine) kom förbi senare och gjorde oss sällskap efter att ha köpt ett par nya converse. Det satte igång mitt shoppingsug så vi åkte till Väla för att handla ett skärp till mig. Det kom jag inte hem med.
En skinnjacka från Zara. Min förra blev stulen så det var faktiskt ett befogat köp.
En transparent blus. Inte lika befogat köp, men den är så fin! Och helt ärligt, jag bor helt plötsligt ensam. Förtjänar inte jag lite glädje i mitt liv då? Jo just det. Dessutom så kan en annan blus helt plötsligt också bli stulen? Lika bra att ha en extra in case of då.
Sen åkte jag och handlade mat. Vuxenpoäng? Frukost, mellanmål (äpplen, inget skämt) och sedan middag. Bad Madeleine om tips på enkel middag. "Du kan göra carbonara, det är jätteenkelt. Du tar bara lök, ägg, grädde.." "Hold it! Jag sa enkel!" "Okej hamburgare - du tar köttfärs, ägg.." "Hold it! Jag sa ENKEL!" "Jaha, köp färdigmat då!" - Sagt och gjort. Pyttipanna, cordon bleu med klyftpotatis och pasta alfredo. 8 min och sen klart. Heja Emma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0