min 20års dag! - uppvaktning

Ett långt inlägg för en väldigt lång dag, så det får nog bli två. Först ut är uppvaktning, sen middagen!
 
Jag hade den bästa födelsedagen i lördags med uppvaktning, gratulationer, tårta, champagne och sedan middag på kvällen med tjejerna. Bästa någonsin. ♥
 
Sofie var först ut med uppvaktning på morgonen. Klockan åtta kom hon plingandes på dörren med presenter och tårta. Åh du fina! Tårtan var hur god som helst, men grädde + nutella innan frukost på morgonen.. nja det var mer än vad min mage klarade av. Dock hindrade det inte mig från att äta upp den idag.. Vi satt och åt tårta (Sofie åt, jag var mest och var så där töntigt överlycklig) och pratade en massa. Och öppnade presenter! Jag fick en chokladask, schampoo som doftar mint och body lotion som doftar vattenmelon, båda från The Body Shop (min favoritbutik när det kommer till sådant) och även en bok, fylld med sanna berättelser om idioter genom tiderna. "Jag tänkte på kunderna på ditt jobb när jag såg den" - så rätt!
Vid halv elva kom mina bröder och Louise sjungandes med frukost på sängen. Favorit tradition. Åt lite frukost och öppnade presenterna. Av Louise fick jag ett helt kit med lotion, wash, scrub och schampoo i olika dofter - jag är en sån sucker för krämer. Och så fick jag en påse med marshmallows i formen av hönor. "Är det tuttar?" Hon tyckte de var så söta att hon var tvungen att köpa de. Och goda var det! Baltzar gav mig en valfri kväll med middag, bara jag och han. Det bästa jag vet är att umgås med mina brorsor, lycklig tjej får göra det varje födelsedag. ♥
På väg ut, ja precis efter att jag publicerat det förra inlägget, kom Hanna bankandes på dörren. Champagnefrukost! Frallor + champagne = väldigt bra start på födelsedagen. Förstår ni hur dåligt jag åt den dagen? Tårta, varm choklad med grädde och sedan champagne på det? Detta ska tilläggas att jag inte hade en aning om att hon skulle komma. Har sällan skrattat eller blivit så glad över ett oväntat besök förut. Och lagom tipsy inför mitt första besök på systemet! (Hanna kunde inte dricka något eftersom hon körde)
Jonna satte samman ett collage med bilder på oss genom åren.. Kolboda, Gamleby, fester, nyår, studenten, Kroatien och Thailand. Massa minnen. Jag kunde placera varenda bild, förutom den allra första uppe i vänstra hörnet. Mhm, Emma och Jonna 14 år på läger med skolan.. Snygga tjejer!
Utanför systemet fick jag ett sms från Felicia om ett elektroniskt firande (hon bor i Södertälje för tillfället) på hennes blogg. Ja, det gav mig en hel del tårar i ögonen. Mitt på gatan. Bland folk. Med min systemetpåse. Okej, ska jag vara ärlig så blev det en del tårar hela den dagen.. Först med Sofie, sen med mina bröder, sen Hanna och nu Felicia. Jag vet, jag är knäpp men jag blev ju så glad över all deras ansträngning. Felicias fina inlägg hittar ni här.
 
Och sen då? Frukt på GA-torg, handla en jävla massa mat på Willys, tvingade min storebror att komma och hämta mig och sen började förberedelserna. Om jag hann bli färdig i tid? Nix. Skriver mer om kvällen sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0