Den när "Kina" ringer och man tvingas prata engelska i sömnen

Mamma kom inrusandes på mitt rum imorse med telefonen i högsta hugg.
Mamma: Emma vakna! Kina ringer!
Emma: Va?
Mamma: Ja Kina är i telefonen, de vill prata med dig nu!

Kan ju inte direkt påstå att jag gjorde ett överdrivet bra intryck med mitt "Hällå, jäz diss is Emma. Haow arr jo?"

Efter det samtalet har det varit att läsa dokument, skicka/läsa/svara mail och ett jäkla massa ringande för att få tag i kinesiska konsulatet innan jag gav upp och landade hos ambassaden istället.

Men saker och ting går framåt i alla fall så på söndag tror jag att jag har ett slutgiltigt besked om 2013 kommer att ske på svensk eller kinesisk mark..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0