högt upp i luften (och lite på marken) med min lilla tant

Efter min körlektion igår åkte jag med min tant till Köpenhamn för en dag på Tivoli. Mitt första besök där faktiskt! (Vi har alla andra år åkt till antingen Bakken eller Liseberg) Kvalitetstid med mor, karuseller, bra väder, god mat, en del vin och slutligen Timbuktu. Kan det bli bättre? Bara att åka över med båt och slippa jobba bäddade för en toppendag.
 
Det här med att 3 har gratis täckning i Danmark också är en jättebra grej. Tyckte jag då det vill säga. Social tjej på tåget.
Första åkturen blev bara några minuter efter att vi kommit in. Det visade sig att mamma är en riktig fartdåre också, det hade jag heltglömt. Vem tror ni att jag har ärvt min totala orädsla för fart och höjder från?
Jag blev lite kär i Tivolis park. Så otroligt fint!
Till all you bloggers out there: behöver ni en fotograf som följer er vart ni än går? Sätt en kamera i handen på era föräldrar, ingenting ska fotograferas utan deras barn framför.
Vi åkte Fritt fall. Eller ja, så heter den ju inte på danska, men jag förstår ändå ingen danska så det spelar ingen roll. Snabbt ner gick det i alla fall. Not so much upp.
Emma: kolla vad fina svanar! Mamma: vill du att jag ska ta en bild på dig med dem? Emma: men herregud mamma, vi är väl inga töntiga turister! Mamma: nää för att fotografera svanar i en nöjespark är ju inte turist töntigt..
I kön till en av karusellerna såg jag denna tröjan som jag hängde upp mig på. "That the gambler lost all he does not have". Emma: säger man så, he does not have? Mamma: I do, he does. Emma: i don't, he doesn't. Mamma: i do not, he does not. 
 
När jag var yngre vände jag och mina vänner jämt på grammatiken för skojs skull, det var alltid i does och he/she/it do. Säger man det tillräckligt många gånger så fastnar det och börjar låta rätt. Fem år senare är det som med höger och vänster, omöjligt till man tänker efter. Förutom när jag kör, då svänger jag fel ändå.
Klockan tio började Timbuktu spela. Då satte vi oss på en uteservering och drack vin/irish coffee. Perfekt!
Timbuktu ♥
Efter att Timbuktu slutat spela gick vi en sista sväng i parken längs vattnet. Vi hittade ett fint ja-vad-det-nu-är. Självklart skulle jag fotograferas här med.
Efter en hel kvälls längtan efter det första vi såg när vi kom in på parken (men inte ville köpa direkt utan ta som efterrätt senare) så köpte vi äntligen chokladdoppade sticks med frukt och marshmallows. Så gott!
Jordgubbar, nougat, marshmallows och banan. Eller vadå, vad ser ni?
 
Tack mamma för en toppendag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0